Tipy, jak grilovat zdravě

Grilování je čím dál více oblíbené. Navíc už je mnohým známo, jak grilovat více zdravě. Stačí prostě respektovat pár uvedených pravidel a velmi snadno si ta připravíte chutné jídlo, které je v souladu s pravidly zdravé výživy. Pak se ani nemusíte nijak obávat, že vaše jídlo bude obsahovat nějaké karcinogenní látky. Pokud vás trápí ne dostatek místa, nebo často vyrážíte třeba karavanem, pořiďte si přenosné mini grily.

Venkovní grily a tuk odkapávající na žhavé uhlíky

Nenechte nikdy tuk z grilovaného masa odkapávat na uhlíky. Všechno totiž již začíná výběrem správného grilu. Existují venkovní grily založené na různých principech a v mnoha variantách. Vždy nejdříve přemýšlejte, jak velký gril bude pro vás asi nejvhodnější. Sáhněte klidně po klasickém grilu na dřevěné uhlí, ale pak si zapamatujte, že vložené uhlíky musí pouze mírně žhnout, nikoli plápolat a hořet. Nikdy také nedopusťte, aby tuk z grilovaného masa odkapával na žhavé uhlíky. Při příliš vysokých teplotách by se z něj vytvářely karcinogenní zplodiny, což je při grilování největší problém. Plynové grily jsou z tohoto pohledu více bezpečné a disponují také odvodem tuku. Pro milovníky žhavých uhlíků ale zase zmizí potřebná romantika.

Zahradní grily a nepřímé grilování

Jakmile zase vytáhnete své zahradní grily, vhodnější variantou je také takzvané nepřímé grilování. Grilovaná potravina se při něm umisťuje vedle ohně a ne přímo nad oheň. Používá se i u grilu na dřevěné uhlí. V tomto případě žhavé uhlíky rozmístíte po stranách grilu. Doprostřed mezi ně přímo pod grilované maso dáte vhodnou odkapávací misku. Pak již nehrozí, že by vám tuk odkapával přímo na žhavé uhlíky. Dopřejete si vůni dřevěného uhlí tak typickou pro grilování a přitom připravujete bez obav újmy na zdraví i své maso. U plynového grilu lze nepřímo grilovat, když zapálíte pouze vedlejší hořák a maso umísťujete nad nehořící hořák.

 

Related posts